Picanol gaat naar TechTextil.

De strategie van Picanol bestaat erin om haar toonaangevende positie op de markt van de weefmachines in Mainstream Textiles te benutten als basis om te groeien in de sector van machines voor geweven technische stoffen. De onderneming wil die doelstelling op twee manieren bereiken.

- In de eerste plaats moeten de grote volumes van Mainstream Textiles Picanol in staat stellen om stevig te investeren in de modernste technologie, een globale dienstverlening en de beste verhouding tussen prijs en prestaties.

- In de tweede plaats kan Picanol dankzij het modulaire ontwerp van de machineplatforms beide markten - Mainstream en Technical - zeer goed bedienen.

Aangezien rechtstreekse concurrenten tot nog toe geen potentieel zien in volumemarkten of in modulaire machines, hanteert Picanol hierbij een unieke strategie, waardoor ze samen met haar klanten constant kan blijven groeien op de markt van Technical Textiles.

Met TechTextil 2017 in het vooruitzicht lanceert het 'Team Technical' van Picanol een nieuwe campagne voor de Technical Markets. Met de slogan "Onmogelijk? Niet meer!” demonstreert de onderneming de kracht van haar benadering aan bestaande en prospectieve klanten.

Picanol toont haar oplossingen in de Belgian Lounge,
een initiatief van BETEXMA, de Belgische Textielmachinebouw Associatie,
in Hal 3, niveau 0 stand B28.