Picanol of America spaart geen inspanningen om onze klanten in de VS bij te staan.

Naast het produceren van de allerbeste weefmachines in hun soort, is de op één na belangrijkste factor die bijdraagt aan het succes van Picanol de dienstverlening. Het is van het allergrootste belang voor een bedrijf als Picanol de klanten over de hele wereld ondersteuning te bieden. De strategie die we hierbij hebben gebruikt, bestond erin plaatselijke servicecentra op te richten om onze klanten op een succesvolle manier van dienst te kunnen zijn. Picanol beschikt vandaag de dag over 7 van die servicecentra, volledig bemand door goed opgeleide medewerkers van Picanol. Hun voornaamste doelstellingen zijn het promoten van nieuwe machines, het installeren van machines en het aanbieden van dienst na verkoop en reserveonderdelen.

 

In de VS begon dit verhaal meer dan 50 jaar geleden toen Picanol nieuwe weefmachines begon aan te bieden. Al snel werd het noodzakelijk te zorgen voor een aanwezigheid ter plaatse, en dit werd werkelijkheid in 1967, in de staat North Carolina. 4 jaar later, in 1971, is Picanol of America naar Greenville verhuisd in South Carolina, en daar bevinden we ons vandaag nog steeds.

 

Greenville is de voorbije 46 jaar heel wat veranderd, maar de missie van Picanol of America is dezelfde gebleven: de klanten van dienst zijn zodat zij weefsels van de allerbeste kwaliteit kunnen produceren.

 

Dankzij een ervaren team van 22 medewerkers volbrengt Picanol deze missie, vanuit een nieuw gebouw waar ze in december 2012 zijn ingetrokken. Dit nieuw aangekochte gebouw met 1500 m² biedt ruimte voor:

-          een efficiënt Sales & Administration team

-          een sterk technisch team met 5 technici die zich inzetten waar de klant het nodig heeft

-          een modern elektronisch atelier met 5 technici

-          een opleidingsruimte uitgerust met 3 luchtweefmachines en 1 grijpermachine waar klanten opfrissingscursussen kunnen volgen of personeel kunnen laten opleiden in de laatste technologieën

 

In 2011 werd de distributie van reserveonderdelen gemoderniseerd om tegemoet te komen aan de vraag van de klanten. Dankzij een enorme inventaris onderdelen in onze hoofdvestiging in Ieper, worden alle bestellingen van reserveonderdelen verwerkt in Greenville maar binnen de 3 dagen geleverd vanuit Ieper in België. Als er bijvoorbeeld op een maandag voor 17.00 u. een bestelling wordt geplaatst in Greenville, worden de goederen ten laatste donderdag om 10.00 u. geleverd bij de klant. Deze service is uitermate succesvol, 96,7% van de leveringen zijn op tijd.

Om bij onze service een dergelijk hoog niveau te halen zijn we in zee gegaan met FedEx en gebruiken we hun International Priority Delivery (IPD) programma.

 

Het ervaren en toegewijde team van Picanol of America spaart geen inspanningen om onze klanten in de VS bij te staan.

 

Laten ons samen groeien.